| Migrenin Beslenme ile İlişkisi |
|
|
| Yazar Fikret Dirilenoğlu | |
| Çarşamba, 08 Ağustos 2007 | |
Kontrolsüz alkol tüketiminin migreni tetikleyebileceğini söyleyen Diyetisyen Oya Yüksek, katkı maddelerinin neden olduğu ağrıları hafifletmek için satın alınan ürünlerin etiketlerinden içerik hakkında bilgi edinilmesi gerektiğini belirtti.
Migrenli 429 hasta üstünde yapılan bilimsel bir çalışmaya göre, hastaların yüzde 28.4'ünü alkollü içeceklerin, yüzde 16.5'ini peynir ve çikolatanın, yüzde 11.8'ini kırmızı şarabın ve yüzde 28'ini ise biranın etkilediği rapor edilirken; bir başka araştırmada ise (Journal Cephalgia) migrenli 490 kişiden yüzde 18'ini çikolata ve peynirin, yüzde 11'ini turunçgillerin, yüzde 29'unu ise alkolün etkilediği belirtiliyor. Bu tetikleyici besinlerin bazılarını az yemek ya da hiç yememek, şiddetli baş ağrılarını önlemenin etkili bir yolu olarak gösteriliyor.
Suadiye Memorial Tıp Merkezi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Diyetisyen Oya Yüksek, "Migrenli hastalarda beslenme" konusunda bilgi verdi. Yüksek, migrenin birçok nedeni olmakla birlikte hayat şartları veya çevresel tetikleyici denilen hormonal denge değişimleri, belirli besinler ya da kimyasalların migreni etkileyebildiğini ifade etti. "Hormonsal değişiklikler (regl, menopoz, hamilelik, doğum kontrol hapları, hormon tedavileri, doğum), çevresel faktörler (iklim değişiklikleri, hava kirliliği gibi), uyku düzeni (fazla veya az uyumak), düşük serotonin düzeyleri, beslenme alışkanlıkları, ilaç tedavisi (Kan damarlarında gevşeme yaratan ilaçlar, hipertansiyon için alınan ilaçlar, diüretikler, astım ilaçları, çok sık kullanılan ağrı kesiciler)." MİGREN VE BESLENME ARASINDAKİ İLİŞKİ NEDİR?
|
|
| Son Güncelleme ( Çarşamba, 08 Ağustos 2007 ) |
“Eğer ilk defasında başaramadıysanız, ortalamaya yaklaşıyorsunuz demektir.”
Ziyaretçi (Sayfa): |
|
| Bugün: | 74(282) |
| Son Saat: | 6(63) |
| Dün: | 331(1541) |
| Bu Hafta: | 2106(12072) |
| Bu Ay: | 6100(43919) |
| Toplam: | 142852(679831) |