Skip to content

Narrow screen resolution Wide screen resolution Auto adjust screen size Increase font size Decrease font size Default font size default color brick color green color
Bulunduğunuz Bölüm:Anasayfa arrow Haberler arrow Kalsiyum Postmenopozal Dönemde Kilo Artışını Önlüyor
Çok yakında Online Sınav bölümü açılacaktır. Başta TUS olmak üzere birçok sınavı online olarak bilgisayarınızdan çözebileceksiniz.
Kalsiyum Postmenopozal Dönemde Kilo Artışını Önlüyor Yazdır E-posta
(17 oy)
Paylaş:
Delicious
Furl it!
Spurl
NewsVine
Reddit
YahooMyWeb
Technorati
Yazar Gözde Şahin   
Cuma, 09 Kasım 2007

Kalsiyum Postmenopozal Dönemde Kilo Artışını ÖnlüyorKalsiyum ve D vitamini desteği alan postmenopozal kadınlarda kilo almanın daha az olduğu açıklandı.

Araştırmacılar, kalsiyum ve D vitamininin kilo üzerindeki etkisinin az olmasına rağmen, osteoporozu önlemeye yardımcı olduğu için, kadınların postmenopoz döneminde bunları mutlaka almaları gerektiğini belirtiyorlar.

Kaiser Permanente Northern California’da araştırmacı bilimadamı Bette Caan açıklıyor: “Kilo almanın önlenmesinde %5 gibi küçük bir etki söz konusu. Ancak yaptığımız çalışma öncesinde, önerilen günlük kalsiyum miktarından daha az tüketen kadınlarda, üç yıl sonunda bu etkinin en üst düzeye ulaştığını belirledik. Kalsiyum desteği alan kadınlar, kilo almadıkları gibi kilo vermeleri de daha kolay oluyor.”

Caan ve çalışma ekibi, araştırmalarında, yaşları 50 ile 79 arasında 36,282 postmenopozal kadına ait verileri incelediler. Yapılan çalışmalarda, 18,176 kadına hergün 1,000 mg kalsiyum ve 400 IU D vitamini verildi, 18,106 kadına ise günde bir defa plasebo verildi. Ve daha sonra, yedi yıl boyunca her yıl kiloları kontrol edildi.

Çalışmanın sonunda, kalsiyum ve D vitamini desteği alan kadınların, diğer kadınlardan ortalama 127 gr daha az kiloya sahip oldukları belirlendi.

Caan, kilo almayı yavaşlatmak için, kalsiyum ve D vitamini desteği alınmasını doğru bulmuyor ve ekliyor: “Postmenopozal kadınların, kemik sağlığı için, zaten günde 1,200 mg kalsiyum almaları gerekiyor, ve kalsiyumun kilo alma riskini azaltması ekstra faydası. Ancak kalsiyum, sihirli bir değnek değil ve kilo almamak için sadece ona güvenmek doğru olmaz.”

Archives of Internel Medicine’nın 14 Mayıs sayısında bu çalışmaya yer verilmiştir.

Ancak, Yale Üniversitesi Tıp Okulu’ndan Dr. David Katz, kalsiyumun kilo alma üzerindeki bu ufak etkisinin, obeziteyle mücadelede etkili olamayacağını düşünüyor.

Katz açıklıyor: “Kalsiyum ve D vitamini, sadece kilo almayı yavaşlatıyor, ancak kilo vermenizi sağlamıyor. Postmenopoz öncesi, kadınların yaklaşık %70’i aşırı kilolu oluyorlar, ve bu süreçte kilo almaya devam ediyorlar.”

Yorum (0)add comment

Yorum yazın
Kayıtlı üye iseniz lütfen giriş yapınız. Kayıtlı üye değilseniz, yorum yapmak için üye olmalısınız. Yorum sorumluluğu size ait olacaktır.

busy
Son Güncelleme ( Cuma, 09 Kasım 2007 )
 
< Önceki   Sonraki >

Kullanıcı Menüsü

Hoşgeldiniz Ziyaretçi.






Kayıp Parola?
Hesabınız yok mu? Kayıt Ol

Çevrimiçi Destek Durumu

Cevrimici Destek