Skip to content

Narrow screen resolution Wide screen resolution Auto adjust screen size Increase font size Decrease font size Default font size default color brick color green color
Bulunduğunuz Bölüm:Anasayfa arrow Hastalıklar ve Tedavileri arrow Meyve ve Sebze Kanseri Önlüyor
Meyve ve Sebze Kanseri Önlüyor Yazdır E-posta
(2 oy)
Paylaş:
Delicious
Furl it!
Spurl
NewsVine
Reddit
YahooMyWeb
Technorati
Yazar Gözde Şahin   
Pazartesi, 23 Nisan 2007

Meyve ve Sebze Kanseri ÖnlüyorEğer yaygın pek çok kanser türünden korunmak istiyorsanız, ihtiyacınız olan yardım mutfağınızdan daha uzakta değil.

Amerikan Kanser Araştırmaları Derneği' nin Perşembe günü düzenlenen toplantısında yer alan üç çalışmayla sebzelerin ve meyvelerin baş ve boyun kanserleri, meme kanseri, yumurtalık kanseri ve pankreas kanseri riskinin azalmasına yardımcı olduğu açıklandı.

Yapılan çalışmalardan birinde, diyete eklenen bir porsiyon sebze ve meyvenin, baş ve boyun kanserleri riskini azalttığını belirtildi. Meyve ve sebze tüketimi ne kadar fazla olursa, o kadar iyi.

Ulusal Kanser Enstitüsü' nden Neal Freedman açıklıyor: "Her 1,000 kalori için altı porsiyon sebze ve meyve tüketen kişilerde kanser riski, 1,5 porsiyon sebze ve meyve tüketenlere göre %29 daha az."

490,802 kişinin katıldığı çalışmada, Freedman meyve ve sebzenin baş ve boyun kanserleriyle olan bağlantısını araştırdı. Beş yıl süren bu çalışmada, 787 kişide baş ve boyun kanseri görüldü.

Sigara ve alkol kullanımıyla ilgili veriler de göz önünde bulundurulduğunda, araştırmacılar meyvelerin ve sebzelerin büyük bir kısmının baş ve boyun kanserlerinin riskini azalttığını belirlediler. Kanserin önlenmesinde sebzelerin meyvelerden daha çok etkili olduğu belirtildi.

Freedman, günde alınan her 1,000 kalori için, bir porsiyon meyve ve sebzenin eklenmesiyle, bu riskin %6 oranında azaldığını belirtiyor.

Freedman ekliyor: "Sigaranın bırakılması ve alkol tüketiminin sınırlandırılması, baş ve boyun kanserine karşı sizi koruyacaktır. Çalışmalarımızdan elde ettiğimiz veriler, baş ve boyun kanser riskini azaltmak için meyve ve sebze tüketiminin artırılması, ve ayrıca buna ek olarak sağlıklı beslenmeyle ilgili diğer tavsiyelerin de dikkate alınması gerektiğini gösteriyor." California Üniversitesi' nde yürütülen bir diğer çalışmada, brokoli ve soya proteininin agresif meme ve yumurtalık kanserlerinin önlenmesindeki etkileri araştırıldı.

Brokoli ve soya proteini birlikte tüketildiği zaman diindolilmetan (DIM) isimli bir bileşim ortaya çıkıyor. Laboratuvar deneylerinde, araştırmacılar DIM' in meme ve yumurtalık kanserlerinin hareketliliğini etkileyerek, kanserin yayılmasının önlenmesine yardımcı olduğunu belirlediler.

Miller, soyanın bedende östrojen gibi hareket ettiğini, ve bu nedenle östrojenin desteklediği kanser türlerinde, soya tüketiminin bir problem olabileceğini belirtiyor. Miller, soyanın besleyici, sağlıklı bir besin olduğunu, ancak sınırlı düzeyde tüketilmesi gerektiğini söylüyor.

183,518 kişinin katıldığı üçüncü bir çalışmada, flavonollerin pankreas kanserine etkileri araştırıldı. Flavonoller, soğan, elma, dut, lahana, ve brokoli gibi sebze ve meyvelerde bulunan koruyucu bileşimlerdir.

Hawaii Kanser Araştırmaları Merkezi' ndeki bilim adamları, yüksek miktarda flavonol tüketiminin pankreas kanseri riskini %23 azalttığını açıkladılar. Bu yararın sigara içen kişilerde daha fazla olduğu belirtildi. Flavonollerin yüksek düzeyde tüketimi, sigara içen kişilerde pankreas riskini %59 azaltıyor.

Amerikan Kanser Araştırmaları Enstitüsü' nden Melaine Polk açıklıyor: "Kanseri önleme konusunda, sağlığınız için yapabileceğiniz en iyi şey, çeşitli bitki kaynaklı gıdalardan tüketmek olacaktır."

Polk ekliyor: "Eğer günde üç veya dört porsiyon yiyorsanız, bir veya iki porsiyon eklemenin nasıl bir değişiklik sağlayacağını düşünmeyin, hedefiniz günde beş ile dokuz porsiyon arasında olmalı."

 

Yorum (0)add comment

Yorum yazın
Kayıtlı üye iseniz lütfen giriş yapınız. Kayıtlı üye değilseniz, yorum yapmak için üye olmalısınız. Yorum sorumluluğu size ait olacaktır.

busy
Son Güncelleme ( Salı, 24 Nisan 2007 )
 
< Önceki   Sonraki >

Kullanıcı Menüsü

Hoşgeldiniz Ziyaretçi.






Kayıp Parola?
Hesabınız yok mu? Kayıt Ol

Çevrimiçi Destek Durumu

Cevrimici Destek

Bağlantılı Yazılar